12 BEST FOODS FOR HEALTHY HAIR

انواع کم چرب لبنیات، بدون اینکه باعث اضافه وزن شوند، مواد مغذی لازم برای موها را فراهم می‌کنند. لبنیات حاوی انواع پروتئین‌ها (مثل کازئین) است که برای استحکام موها لازم است.


لبنیات

انواع کم چرب لبنیات، بدون اینکه باعث اضافه وزن شوند، مواد مغذی لازم برای موها را فراهم می‌کنند. لبنیات حاوی انواع پروتئین‌ها (مثل کازئین) است که برای استحکام موها لازم است.

 

ماهی

انواعی از ماهی‌ها مثل سالمون، حاوی اسیدهای چرب امگا-3 هستند که باعث کاهش ریزش موها می‌شود. ماهی همچنین حاوی آهن و ویتامین B12 است که سلامت پوست و موی شما را تضمین می‌کند. آهن در فولیکول‌های مو ذخیره می‌شود. در صورت کمبود آهن بدن، آهن موجود در فولیکول مو توسط سایر سلول‌های بدن مصرف می‌شود و موها آسیب می‌بینند.

 

غلات سبوس‌دار

غلات سبوس‌دار، حاوی آهن، روی و انواع مختلف ویتامین B هستند که برای سلامت موها مهم‌اند. ماده معدنی روی، در تنظیم هورمون‌هایی نقش دارد که به طور مستقیم روی ضخامت و رشد موها اثر می‌گذارند.

 

آجیل

گردو، بادام هندی و گردوی آمریکایی غنی از روی هستندکه مانع از نازک شدن و ریزش موهای شما می‌شوند. سلنیوم موجود در گردو موجب سلامت پوست سر و کاهش احتمال شوره سر می‌شود.

 

لوبیا

لوبیا نه تنها حاوی مقدار فراوانی روی و آهن است، بلکه دارای پروتئین نیز هست که جزء ساختاری مهمی برای موهاست. به علاوه لوبیا حاوی بیوتین (یکی از انواع ویتامین B) است که موجب افزایش مقاومت موها در برابر شکستگی می‌شود.

 

هویج

هویج حاوی ویتامین A است که با حفظ چربی طبیعی موها و بهبود شرایط پوست سر، موجب درخشش و سلامت موهای شما می‌شود.

 

تخم‌مرغ

پروتئین موجود در تخم‌مرغ باعث ساختار مقاوم مو می‌شود. همچنین تخم‌مرغ حاوی سطوح بالایی از بیوتین و ویتامین B12 است.

 

سبزیجات سبز

اسفناج و کلم بروکلی حاوی روی و کلسیم هستند که مواد مغذی مهمی برای موها محسوب می‌شوند. همچنین سبزیجات، غنی از ویتامین A و C هستند که موجب تولید روغن‌های طبیعی مثل سبوم می‌شوند که برای حفاظت از موها در برابر آسیب ضروری است.

 

مرغ

کمبود پروتئین در رژیم غذایی موجب شکستگی در ساقه موها و در موارد مزمن از دست رفتن رنگ آن‌ها می‌شود. گوشت مرغ یکی از منابع تأمین پروتئین است همچنین یک منبع غنی از آهن نیز محسوب می‌شود.

 

صدف

صدف حاوی روی است که دارای خواص آنتی‌اکسیدانی بوده و در سلامت موها نقش دارد. سطوح مشابهی از عنصر روی در گوشت گاو و گوسفند نیز وجود دارد.

 

موز

موز غنی از ویتامین B6 است. کمبود این ویتامین موجب نازک شدن و ریزش موها می‌شود. این ویتامین باعث تولید گلبول‌های قرمز خون شده که به فولیکول‌های مو غذا می‌دهند و موجب رشد و درخشش موها می‌شوند.

 

برنج قهوه‌ای

از آنجایی که برنج قهوه‌ای حاوی پروتئین و کربوهیدرات است، موجب تامین انرژی لازم برای استحکام ساختار مو می‌شود. همچنین برنج قهوه‌ای حاوی ویتامین B بوده که برای رشد و مقاومت موها لازم است.

 

منابع

http://www.netdoctor.co.uk

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

گالری تصاویر

سایر تصاویر

آدرس: تهران، سعادت آباد، بین چهار راه سرو و میدان شهرداری، خیابان بخشایش، بیمارستان عرفان، کلینیک تخصصی پوست و مو  بیمارستان عرفان

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…